Spring eller kampanja under Vårruset 2013!

Den 28 maj ska Moderatkvinnorna både springa och ha kampanj på Vårruset. Vi ska se till att vara många och synliga och väcka nyfikenhet.

Anmäl dig till: Moderaterna, att. Aleks Lestaric, Box 2313, 103 17 Stockholm eller maila uppgifterna till stockholm@moderat.se – ange Vårruset i ärenderaden.

Vårruset står för friskvård och glädje. Det handlar om att springa, jogga, lunka eller promenera 5 km i din egen takt. Detta är inte en tävling, utan en fest för tjejer i alla åldrar. Vårruset går genom Norra Djurgården som i flera sekler var kunglig jaktmark. Start och mål vid universitetsområdet Frescati. Banan går genom det sköna parkområdet Fiskartorpet/ Stora Skuggan.

De kvinnor som vill springa för oss får en sporttröja att springa i och vi betalar anmälningsavgiften. Vid återbud efter 26 april betalar du själv, vi skickar då inbetalningskort på 200 kr. De som ännu inte är redo att springa behövs för att dela ut flygblad, vattenflaskor och näringstillskott till kvinnor som springer. Ni får en snygg t-shirt att ha under kampanjen.

Alla som anmäler sig får mer information om tider och platser senare. Vi kommer behövas på många platser och flera tider, kan du kampanja bara del av dagen så är den insatsen också mycket värdefull.

Frågor besvaras av Zarah Sjökvist, zarah.sjokvist@moderat .se eller 0707132386.