Nu börjar Moderaternas kandidatskola!

Tisdagen den 9 april kl. 18.00 är det dags för det första tillfället i Moderaterna i Järfällas kandidatskola. Under det första utbildningstillfället får du träffa Kommunstyrelsens ordförande tillika Moderaternas gruppledare Cecilia Löfgreen och valledare Anders Sörensen.

Kandidatskolan är till för dig som vill engagera dig som förtroendevald för Järfällamoderaterna och som tycker att Järfälla förtjänar det bästa. Här får du lära känna andra moderater och lära dig hur kommunpolitiken fungerar. När du gått denna utbildning är du diplomerad att kunna ta uppdrag i olika nämnder eller styrelser samt att vara med och påverka utvecklingen av ditt Järfälla. Även om du skulle ha missat början av utbildningen så går det självklart bra att hoppa in under pågående år då du kommer att ges möjlighet att komplettera de tillfällen som du har missat under nästa år.

Utbildningen sker i Kommunhuset, Vasaplatsen 9-11. Det går givetvis bra att bli medlem på plats. Medlemskapet kostar 100 kronor (40 kronor om du är under 30 år).

Varmt välkommen!