Första spadtaget för Järfällas nya simhall!

Många människor, såväl politiker och tjänstemän som intresserade Järfällabor samlades igår när det första spadtaget togs för Järfällas nya simhall. Den nya simhallen kommer att byggas bredvid den nuvarande simhallen, som kommer att vara öppen fram tills dess att den nya simhallen är färdig.

Den nya simhallen, som vi tar första spadtaget för idag, kommer ha dubbelt så mycket vattenyta som den nuvarande. Det är absolut nödvändigt om vi ska skapa förutsättningar för alla befintliga och framtida Järfällabor att faktiskt få plats i simhallen, säger Cecilia Löfgreen, kommunstyrelsens ordförande.

Tal hölls av både kommunstyrelsens ordförande Cecilia Löfgreen och Ordföranden för Kultur- och fritidsnämnden Lennart Nilsson som berättade hur nöjd han är med innehållet i den kommande simhallen. Det blir underhållning, hälsa och idrott, sa han.

Det första spadtaget togs sedan av Cecilia Löfgreen och Lennart Nilsson tillsammans med några av de barn som säkert kommer att bada här om några år.

Samtliga Allianspartier tillsammans med Miljöpartiet som är de partier som fattat beslutet om att bygga den nya simhallen.