Entreprenörsmässa i Jakobsbergs centrum!

Den 7 mars var det dags för Järfällaskolornas entreprenörsmässa i Jakobsbergs centrum. Temat för mässan är unga entreprenörer och elever från Järfällas förskolor, grundskolor och gymnasieskolor får möjlighet att visa hur de arbetar med entreprenörskap genom hela skolgången.

Elever från för- och grundskolan visade upp sina entreprenörskapsprojekt och gymnasieelever ställde ut sina Ung Företagsamhet-företag (UF-företag). Entreprenörsmässan genomförs i syfte att visa upp det kreativa entreprenörsskapet som pågår i Järfällas skolor och för gymnasieeleverna blir mässan en slags “förmässa” till den stora Älvsjömässan den 18-19 mars.

Gymnasieeleverna som ställer ut sina UF-företag tävlar också i kategorierna bästa affärsplan, bästa vara/tjänst, bästa logotyp, bästa säljare och entreprenörskapspriset. I juryn sitter representanter från det lokala näringslivet i Järfälla.

Järfällas skolor vill tillsammans med representanter från lokala näringslivet, genom ett entreprenöriellt förhållningssätt och lärande uppmuntra barn och ungdomar till att våga tro på sin egen företagsamhet.

Mässan invigdes kl.10.00 av kommunstyrelsens ordförande Cecilia Löfgreen.

Cecilia Löfgreen invigningstalar
Foto: Mikael Nasberg
F.d. Järfällaeleven Hozan Shaly höll ett inspirationstal.

Hannes Tjerneld från Nyföretagarcentrum tillsammans med Siegfried Gudmundsson från Praktikbyrån.
Elever från Berghemskolan.
Foto: Mikael Nasberg