Besök på Järfällas gymnasiemässa!

Den 24 oktober besökte Emma Feldman, tillsammans med Järfällas utbildningsdirektör Annika Ramsell, Järfällas gymnasiemässa i Jakobsbergs sporthall.

Estetelever från SAM-gymnasiet

Mässan var mycket välbesökt av förväntansfulla och intresserade elever från årskurs 9 som nu skall söka till gymnasieskolan.

Innanför huvudentrén möttes vi av elever från SAM-gymnasiets estetiska program som sjöng och spelade och när vi sedan kom in i själva sporthallen frestades det med cupcakes bakade av HTS-gymnasiets elever på restaurang och livsmedelsprogrammet.

HTS-gymnasiet

NT-gymnasiet visade upp robotkonstruktioner och YTC berättade om sina välutrustade verkstäder och sitt inspirerande målarprogram. På plats fanns även friskolan Didaktus som berättade om möjligheten att få driva eget företag i samarbete med Ung Företagsamhet och i Säbyholms monter presenterades Naturbruksprogrammet där vi fick se olika typer av växtodlingar och trädgårdsskötsel och även klappa en pytonorm.

NT-gymnasiet
YTC

Didaktus
Elever från Säbyholm tillsammans med pytonormen