Anmäl dig till Järfällamoderaternas kandidatskola!

Är du Moderat och vill engagera dig som förtroendevald? Tycker du att Järfälla kan mer?

Då ska du anmäla dig till Järfällamoderaternas grundläggande utbildning som kallas kandidatskolan.

Kandidatskolan riktar sig till dig som är intresserad av att lära dig mer om Moderaterna i Järfälla och vår politik. Kanske är du intresserad av att framöver sitta i en nämnd eller styrelse eller kanske vill du förbereda dig inför kommande valrörelse? Efter att ha genomgått utbildningen är du diplomerad att kunna ta uppdrag i olika nämnder eller styrelser och att vara med och påverka utvecklingen av ditt Järfälla. Även om du skulle ha missat början av utbildningen så går det självklart bra att hoppa in under pågående år då du kommer att ges möjlighet att komplettera de tillfällen som du har missat under nästa år.

Har du frågor eller funderingar om kandidatskolan så kan du höra av dig till Inger Sundqvist på 070-799 53 99 eller per e-post inger.m.sundqvist@hotmail.com

Anmälan till kandidatskolan sker till jarfalla@moderat.se

Datum för Kandidatskolan 2016:

Måndagen den 21 mars – Järfällamoderaternas gruppledare Cecilia Löfgreen och Föreningsordföranden Björn Falkeblad berättar övergripande om kommunens organisation och Moderat politik.

Måndagen den 9 maj – Emma Feldman, 2:e vice ordförande i Kompetensnämnden och Dan Engstrand, 2:e vice ordförande i Barn- och ungdomsnämnden.

Onsdagen den 14 september – Inger Sundqvist och ledamot Anders Rosenberg, Socialnämnden.

Tisdagen den 11 oktober – Richard Lindforss, Gruppledare Kultur- demokrati- och fritidsnämnden och Johnny Lennström, styrelseledamot Järfällahus AB.

Tisdagen den 22 november – Björn Lindforss, 2:e vice ordförande i Miljö- och bygglovsnämnden och Björn Falkeblad, 2:e vice ordförande i Tekniska nämnden.

Måndagen den 12 december – Besök vid kommunfullmäktiges sammanträde

Tid och plats: Vasaplatsen 9-11 (Kommunhuset) kl. 18.00